CRO

Conversie Optimalisatie (CRO)

Gebruik je al online marketing, maar de resultaten blijven achter? Veel verkeer op je website maar geen concrete orders? Met conversie-optimalisatie wordt gekeken hoe je website kwalitatief verbeterd kan worden voor bezoekers. Dit gebeurt door een mix van testen, aanpassen, neuromarketing en analyse. Van bezoekers klanten maken, dát is het doel.

 

De onderdelen van Conversie optimalisatie

CRO staat niet op zichzelf. Het is een verzameling van samenhangende onderdelen die gecombineerd zorgen dat er meer uit websitebezoekers gehaald wordt.

A/B Testenhet basisbeginsel van optimalisatie. Door twee varianten met verschillende kenmerken afwisselend te tonen, wordt vastgesteld welke beter presteert.

Usability: is de aanspraak van logica door gebruiksvriendelijkheid. Aan de hand van best practises worden de stappen voor de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk gemaakt.

Neuromarketing: zowel off- als online doen mensen onbewust dingen omdat dit nu eenmaal in ons ‘geprogrammeerd’ is. Door middel van deze psychologische benaderingen wordt het onderbewuste aangesproken.

Landingspagina`s: maken een aansluiting met andere online marketing onderdelen. Het inzetten van klantspecifieke & geoptimaliseerde landingspagina`s vergroot de kans dat een klik een conversie wordt.

Conversies optimaliseren

Het optimaliseren van conversies
is geen kortdurige relatie.
Dit door het zorgvuldig toepassen van
best practises & studies, deze vervolgens
te testen voor een gestelde termijn
en de conclusies te verwerken.

Het aanpakken van Conversie-optimalisatie

Bij een conversie optimalisatie traject bekijken we allereerst de huidige situatie, een zogenoemde nul-meting. Dit geeft een beeld van het startpunt. Vervolgens wordt geanalyseerd waar verbeterpunten of zelfs volledige creaties nodig zijn. De wijzigingen worden doorgevoerd door middel van A/B of zelfs Multivariant testen. Na voldoende kwantitatieve data kunnen er knopen doorgehakt worden en definitieve veranderingen gemaakt worden.

 

Tenslotte een selectie van coole conversie tools die ik gebruik:
  • Sitegainer – Allround conversie tool voor CSS aanpassingen, A/B tests & Heatmaps
  • Unbounce – Landingspage creator waar jouw CMS tekort schiet.
  • Hotjar – Dé gebruikersanalyse tool voor jouw website. Van heatmaps & Recordings tot Surveys.
  • Optinmonster –  sterke call to action om microconversies te realiseren.
  • 5 Seconds test – inzicht in de eerste indrukken van bezoekers in 5 seconden.
  • Survey Monkey – Laat bezoekers zelf vertellen wat zij vinden.

 

Meer weten over conversie optimalisatie of vrijblijvend de mogelijkheden bespreken? Neem contact met mij op!